Veelgestelde vragen

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wanneer alle producten van je bestelling op voorraad zijn, wordt je bestelling direct verzonden vanuit ons magazijn in Nederland. We verzenden bestellingen elke werkdag tot 23.59 uur, 5 dagen in de week. Weekend bestellingen worden op maandag verzonden. Zijn er items die niet op voorraad zijn, dan kan je tijdens het plaatsen van je bestelling kiezen voor deellevering of wachten tot alles op voorraad is. De levertijd wordt in dit geval weergeven tijdens het plaatsen van een bestelling. Zodra we je bestellingen hebben verzonden, ontvang je van ons een email met de track en trace informatie.

Wat zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland kunnen we brievenbuspakketjes verzenden voor de kleine items, deze hebben verzendtarief van 3.50 euro. Voor de grotere items verzenden we het via een regulier pakket en deze hebben een verzendtarief van 5.95 euro. Bestellingen binnen Nederland hebben gratis verzendkosten vanaf 100 euro. Pakketten naar Belgie kosten 6.95 euro en worden gratis verzonden bij bestellingen vanaf 100 euro. Bekijk hier onze verzend tarieven lijst voor andere landen: Bestellen en verzending

Hoe kan ik betalen?

We bieden verschillende betaalmethodes aan waaronder Ideal, Paypal, Creditcard, Bancontact, Sofort, Banktransfer, KBC/CBC, Belfius, EPS, GiroPay en Przelewy24. Bedrijven en onderwijs instellingen kunnen met een zakelijk account achteraf betalen op rekening.

Ik ben iets vergeten te bestellen, kan ik het achteraf nog toevoegen?

Jazeker, dat is geen probleem. Wanneer er items vergeten zijn tijdens het bestellen, kunnen deze makkelijk achteraf toegevoegd worden zonder dubbele verzendkosten te betalen.

  1. Log in
  2. Voeg de items toe aan de winkelwagen
  3. Klik op de oranje knop Bijbestellen.
    1. Mocht de oranje knop niet aanwezig zijn in de winkelwagen en je bent wel ingelogd, dan is de bestelling al in verwerking en zijn er geen aanpassingen meer mogelijk.
    2. Het is raadzaam om vergeten items zo snel mogelijk toe te voegen aangezien bestellingen snel verwerkt worden om snelle verzending te garanderen.

Naar welke landen kan ik mijn bestelling laten verzenden?

Ons magazijn staat in Nederland, maar we verzenden internationaal naar alle Europese landen en zelfs veel verder. Bekijk hier onze verzendtarieven voor alle landen: Bestellen en verzending

Kan ik bestellen via de email of via een inkoopbon?

Voor bedrijven en onderwijsinstanties is het mogelijk om te betalen op factuur en inkooporders te plaatsen. Je kan de bestelbon per email verzenden naar info@opencircuit.nl. Het is ook mogelijk dat wij je account omzetten naar een zakelijk account waarmee je op rekening kan bestellen. Neem hiervoor contact met ons op.

Hebben jullie een Belgisch rekeningnummer?

Ja, we hebben verschillende rekeningnummers waaronder een Belgische, een Finse en een Nederlandse. Hierdoor hebben ook klanten van over de Nederlandse grens geen problemen met de boekhouding en is het voor iedereen mogelijk om facturen probleemloos te betalen.

Ik heb een factuur nodig zonder BTW, kan dat?

Bedrijven gevestigd binnen de EU en buiten Nederland kunnen bestellen op basis van intracommunautaire levering (BTW verlegging). Hiervoor is het noodzakelijk dat de bedrijfsgegevens gevalideerd kunnen worden door het Europees BTW register. Indien je hiervan gebruik wenst te maken, neem dan contact met ons op alvorens te betalen, wij passen dan je bestelling / account aan.

Hoe kan ik bestellingen retourneren?

Ben je niet tevreden met de ontvangen producten of heb je binnen onze bedenktermijn van 30 dagen besloten de producten toch niet nodig te hebben? Dat kan gebeuren! Je kan al de producten eerst bij ons aanmelden via het RMA formulier. Het is niet in alle gevallen nodig dat items retour gevraagd worden, volg de instructies die je ontvangt via de RMA emails. Retourzendingen kunnen alleen verwerkt worden wanneer deze vooraf zijn aangemeld en goedgekeurd via het RMA formulier.

Retouren mogen worden teruggestuurd naar ons magazijn in Nederland:

Opencircuit OÜ

Kaagschip 14

3991CS Houten

The Netherlands

Kan ik een blog schrijven voor Opencircuit?

Ja, dat kan! Iedereen mag een artikel of een blog schrijven. Schrijf een informatief artikel over een product uit ons assortiment of een leuk / inspirerend / leerzaam project en krijg tot €20 aan shoptegoed! Meer informatie is hier te vinden: Schrijf een artikel

Kan ik ook geld verdienen via Opencircuit?

Via ons affiliate partner programma kan iedereen die een eigen website, app, youtube kanaal, social media groep of blog heeft geld verdienen door het promoten van onze producten. Wanneer jouw volgers via jouw unieke linkje bij ons bestellen, krijg jij daar commisie over.

Webwinkelkeur Kiyoh Trustpilot Opencircuit